2011. augusztus 25., csütörtök

Banános csokis muffin

Ez a receptet a A világ legjobb muffinjai III. című könyvben találtam. Van nekem egy jól bevált muffin receptem, azt szoktam használni. De az Uram meglepett ezzel a könyvvel így muszáj volt csinálnom valamit belőle, mert szereti ha rögtön megkapja amit akar és jelen esetben nyilvánvaló volt hogy enne egy kis muffint :)

Ezt a muffint választottam, az alaprecepthez képest annyit módosítottam, hogy több banánt raktam bele és a darabolt csoki most egy kivégezett mikulás volt. Általában egy mikulást veszünk a gyerekeknek - egy jó minőségűt- úgyis esznek elég édeset év közben. Ezt általában a dédik, keresztszülők nagyik be is tartják, kivéve Anyósomékat ők szeretnek a méretre menni, minél nagyobb annál jobb címszóval. Hiszen a gyerekek úgy örülnek a nagynak :) Ezeket nemigen engedem megenni inkább elsütöm őket.



Banános csokis muffin

4db érett banán
10 dkg vaj
4 db tojás
44 dkg liszt
2 teáskanál szódabikarbóna
10 dkg csoki
13 dkg cukor
1.6 dl tej
4 teáskanál sütőpor

Melegítsük elő a sütőt 200 fokra. A muffinsütőt vajazzuk ki vagy rakjunk bele papírokat. A banánokat törjük össze villával. A csokit vágjuk durvára.
Keverjük habosra a tojást, a vajjal, a cukorral, a banánnal és a tejjel. Ezután keverjük össze a lisztet a szódabikarbónával, a sütőporral és a csokival.
      Ezt keverjük össze a nedves masszával, dolgozzuk össze, töltsük a mélyedésekbe, és   süssük 20-25 percig.

Finom muffin, én mostanában ezt használom főleg gyümölcsös muffinoknál, mert nehezebb tészta és nem süllyed el a gyümölcs viszont amikor eszem akkor nem morzsolódik és könnyű a tésztája.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése