2011. augusztus 25., csütörtök

Calzone kétféle töltelékkel

Ez egy isteni recept Limaránál találtam, és rögtön el is készítettem, egy nap alatt kétszer is. Nagyon ízlett a gyerekeknek is. Már említettem a nagyobbik nem nagyon eszik húst, de darált hússal, illetve a csirkemellel nincs nagy baja ha apróra van vágva. Ehhez ideális volt ez az étel mivel a tésztát imádja, és leöntöttem tejföllel neki és azt is nagyon szereti.
A tésztán semmit sem változtattam úgy jó ahogy van, mint általában minden ami Limara kezei közül kerül ki. Viszont kétféle töltelékkel csináltam egy extra húsossal apának és egy sonkás gombás csirkemelleset a gyerekeknek.
Calzone tészta:

50 dkg liszt
1,5 tk. só
3 ek. olívaolaj
3 dl víz
1 tk. cukor
2 dkg élesztő

Egy rugalmas tésztát kell készítenünk, akkor lesz igazán jó vele dolgozni.
A lisztet tálba rakom hozzáadom a sót, a felfuttatott élesztőt és az olajat. Fakanállal kicsit összeállítom, aztán mehet a menet én kézzel szeretem rendesen kidolgozni a tésztát. Alányúlok és szépen mozgatom a tésztát amíg szép sima tapintású, rugalmas nem lesz. Aztán kicsit meglisztezem a tetejét, a tál tetejére egy fakanalat teszek és leterítem konyharuhával. Melegebb helyre teszem kelni. Figyelem túlkeleszteni nem szabad, nem lesz könnyű vele dolgozni.
Amikor megkelt én 6 db-ot tudtam kihozni belőle, ezeket kör alakúra kihúzogattam, az egyik felére halmoztam a tölteléket jó bőven (mondjuk ezzel kicsit megjártam , mert a tetején néhol kiszakadt de így volt finom) ráhajtottam a tetejét és behajtogattam a szélét. Sütőpapíros tepsire raktam és lekentem tojással, majd kicsit megszúrtam villával majd hagytam 20 percet kelni, utána a 180 fokra előmelegített sütőben Szép barnára sütöttem, ez kb 25 perc volt. 
Én nem a belsejébe tettem tejfölt, hanem kívülről kentem be így is nagyon finom volt.

Töltelékek:

Húsos:
20 dkg disznó comb
3 nagy fej hagyma
2-3 paradicsom
barbecue fűszerkeverék
apróra vágott petrezselyem
kockára vágott sajt

A hagymát szeletekre vágom, kevés olajon megdinsztelem. A húst apró darabokra vágom, a hagymához adom, szépen megpirítom. A Paradicsomokat forrásban lévő vízbe teszem, majd lehűtöm és lehúzom a héjukat. Kisebb kockákra vágom a húshoz adom. Megsózom, és adok hozzá barbecue fűszerkeveréket ettől nagyon finom íze lesz, kicsit csípős. A végén hozzáadom az apróra vágott petrezselymet. Ha készen van, hűlt egy kicsit akkor darabolt sajtot adok hozzá, mert azt szeretném hogy megolvadjon ugyan a sajt, de evés közben találjak kis sajt szigeteket benne amire rá lehet harapni.

Gombás sonkás csirkemelles töltelék:

1 kisebb csirkemell
2 fej hagyma
2-3 paradicsom
5-6 nagyobb gomba
1 jó szelet házi sonka
provance-i fűszerkeverék

A hagymát szeletekre vágom, elkezdem megdinsztelni, kockára vágom a sonkát (házi, mi minden évben vágunk disznót és füstölünk, szóval nem tudom mekkora lehetett de egy szép szeletet vágtam) és hozzáadom. a csirkemellet apróra kockázom és hozzáadom, megpirítom. A paradicsomot lehéjazom felkockázom, hozzáteszem azt is valamint a nagyobb darabokra szeletelt gombát, majd a sót és a provance-i fűszerkeveréket.
Ez kimondottan a gyerekeknek szántam, ebbe nem tettem borsot aki szereti az tegyen bele.
Ha elkészült, ehhez reszelt sajtot teszek miután kicsit kihűlt. 

Mindkét töltelékkel nagyon jó volt, azóta többször is készítettem és egy szemig elfogyott!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése