2011. augusztus 24., szerda

Cukorkás csokoládés tallérok

Nagyon szeretjük a kekszeket. Ez a család egyik kedvence. Apósom úgy szokta emlegetni tudod az a ronda, de nagyon finom.
Még régebben volt egy Stahlos korszakom, nagyon szerettem minden vasárnap ott ültem a tv előtt néztem a műsort és jegyzeteltem a recepteket. Ennek már sajnos rég vége kicsit kiábrándultam belőle de ettől függetlenül a sütijeit még a mai napig kedvelem. Szóval ebben a korszakban kaptam meg karácsonyra a Gyorsan valami finomat! című könyvét. Ebben volt ez a recept bár én utólag felturbóztam egy kicsit, egy kevés darabolt dióval plusz valami feltét mindig kerül rá :) Ez jelen esetben cukorka, de volt már rajta crispy karika, cukordara stb. Illetve készült már kakaó helyett mézeskalács fűszerrel is.

Cukorkás csokoládés tallérok

15 dkg liszt
1,5 ek kakaópor (én a lidlben kaphatót használom, nagyon jó)
1/2 tk szódabikarbóna
1/4 tk fahéj
10 dkg darabolt csokoládé
10 dkg darabolt dió
10dkg puha vaj
15 dkg cukor
1 tojás

A sütőt előmelegítem 200 fokra. A tepsiket kibélelem sütőpapírral.
A cukrot habosra keverem a vajjal, majd hozzáadom a tojást.  A liszthez hozzáadom a kakaót, a szódabikarbónát, a fahéjat majd hozzáadom a nedves keverékhez. Elkeverem, majd hozzáadom a darabolt diót és csokit. Összeállítom az egészet, majd diónyi gombócokat teszek a tepsire, általában 9 db fér el egy tepsin. Ekkor jól megpakolom színes cukorkákkal. Berakom a sütőbe 10-13 percre, de ne tovább mert nagyon kemény lesz.
Sülés közben szépen szétterül. 20 db lesz ebből az adagból. Én általában rögtön dupla adagot sütök belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése