2011. augusztus 29., hétfő

Lime-os eperlikőrös -fehércsokoládés bonbon

Megkaptam a formáimat és egyre csak azon járt az agyam bonbonbonbonbonbon. De dög meleg volt és kínlódtam is vele eleget. Az járt az eszembe na de Vikvi majd ha megjön aha hőmérő, majd akkor próbálkozol hátha lehül a levegő. De nem bírtam magammal, próbálkoznom kellett. Azért külsőre egész jó  lett, de az íze egyenesen szuper.
A fehércsoki adott volt, azt kellett valamivel feldobnom. Kinyitottam a szekrényajtót és bűvöltem mit is, mit is ?
Na álljunk csak meg? Mi az a poros üveg ott hátul? Aha!  Nem vagyunk nagy italosok, esetleg borozunk, de azt is ritkán, ha sör az is alkohol mentes. De sok mindent kapott a férjem a gyerekek születésekor amikor babalátogatóba jöttek hoztak neki sok mindent. Szépen felkerültek a polcra vagy a szekrénytetejére. Őszintén szólva, ha nincs jobb ötletem szoktunk elajándékozgatni belőle. De ezt a vodkalikőrt (Lime-os epres) még Nagy B. keresztelőjére vettük a lidl-ben, mint csajos italt. Na, rá kellett jönnünk hogy ez inkább koktél alapanyag mint likőr. De most szuper és tesóm is ott volt, ha nekünk nem is jön be, annyira, akkor majd neki talán.

De finom volt, a gyerkőcöknek tabu nekik másfajtát csináltam (nutellás mogyoróst), mert bizony 23% -os alkohol tartalma volt.


Lime-os eperlikőrös - fehércsokoládés bonbon:

Burok:
100 g étcsokoládé

Töltelék:
50 ml tejszín
fél tábla fehércsokoládé
2-3 ek likőr

A csokoládét temperálom, kikenem a formát, és a hűtőbe teszem. Elkészítem a krémet. A tejszínt megmelegítem a microba, beletördelem a csokoládét és a likőrt is hozzáadom. Ez szépen, kihűl és jó krémes lesz. Kiveszem a formát a hűtőből, majd megtöltöm a krémmel, hagyva helyet a lezárásnak. Megint hűtő. Majd az újra temperált csokoládéval lezárom a bonbonokat. Hűtés és kb fél óra elteltével szépen kiveszem a bonbonokat :) Ez kb. 15 db, de marad még krémem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése