2011. szeptember 12., hétfő

Banános krémes pite mogyoróval megszórva

Imádom a pitéket, de ezt már írtam. Szorgalmasan gyűjtögetem a recepteket a külföldi oldalakról, és fordítgatom őket amikor van időm. Így leltem rá pl az egyiptomi tortára is. De ez pite! Még a neve is szuper : Black Bottom Banana Cream pie. Én kicsit változtattam rajta, mert pl csoki helyett pörkölt mogyoró került a tetejére, de finom volt és krémes és ropogós egyszerre. Egy családi összejövetelre készült. Apósom azt mondta, jobb mint a cukrászdai torta, szóval nagy bókot kaptam, mert nemigen szokott dicsérni:



Banános krémes pite mogyoróval megszórva:

Tészta: (másfél adagot csináltam, hogy kicsit vastagabb legyen)

37,5 dkg liszt
16,5 dkg cukor
21 dkg vaj, margarin (hideg)
2 tojás

A lisztet, elmorzsolom a vajjal, hozzáadom a cukrot, végül a tojásokat, majd tésztát gyúrok belőle. Lefóliázom, majd 30 percre a hűtőbe teszem. Lisztezett deszkán kinyújtom, a formába teszem, majd újra beteszem a hűtőbe, ugyanennyi időre. Előmelegítem a sütőt 180 fokra. Megszurkálom, a tésztát villával, sütőpapírt teszek bele, majd teszek bele valami súlyt (rizs, bab, lencse, vagy kimondott erre a célra készült golyókat.) én lencsét szoktam, kb fél kg szépen kitölti a formát. 15- 20 percig sütöm, majd kiveszem a súlyt és még 5-10 percig, amíg szép barnára nem sül. Hagyom kihűlni.


Töltelék:

1 csomag vaníliás pudingpor
4 dl tej
1 tábla csokoládé (tej)
2-3 banán
2 dl tejszín

Díszítésnek: csokoládéforgács (eredeti recept szerint), én aprított pörkölt mogyorót tettem rá.

A csokoládét megolvasztom, és a kihűlt tésztára kenem. Megfőzöm, a pudingot, annyi különbséggel a megszokottól, csak 4 dl tejet használok (3 ek cukor). Ekkor darabolom, fel a banánt és rakom rá a csokoládéra, (mivel könnyen barnul) és rögtön öntöm rá a pudingot. Amikor a puding kihűlt. Felverem 2 dl tejszínt, adok hozzá 1 csomag vaníliás cukrot. Rákenem a pudingra, és kedvem szerint díszítem. Itt most mogyoróval.

Fázisfotók:








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése