2011. szeptember 14., szerda

Guru torta

Uram kedvence, a Guru tejcsokis változata, karamellel középen. Azt mondta meg kellene álmodni ezt otthoni változatba, találjam ki hogyan. Én meg feláldoztam magam, hiszen úgyis el akartam már otthon készíteni a dulche de leche -t de a tubusos sűrített tejes változatot. De neki nem szelletes kellett tortában csináljam. Gondoltam legyen. Alappal vagy csak túróval? De neki alap is kellett, ügyesen kitalálta hogy a csokoládés tallérok pont jó lesz alá. Rendben. Jó is lett volna, szép is, ha nem siettetnek. A karamell krém isteni lett. Megsütöttem az alapot, rá a túró (persze miután kihűlt) kis peremet csináltam neki, hogy véletlenül se folyjon ki a karamell, rá a túró és folyt ki a karamell mint az álom. Mert a drága ott állt a nyakamon, hogy csináld már, menjünk már, öltözzünk. Mert délután grillezni akartunk és kellett még néhány dolog, mondjuk a halat ki kellett fogni a tóból. Oda indultunk :) 
Ha szépen nyugisan békén hagytak volna, rájöttem volna, nem ártott volna betenni a második rétegtúró előtt a hűtőbe a tortát, hogy megszilárduljon kicsit. Peh, így ronda volt de finom, mert azért maradt benne karamell, csak éppen került, a tésztába, ami egész jól beszívta, az oldalára, na meg a hűtő aljára is, mert ugye kifolyt a formából is. Nem baj nekifutok még egyszer és az tuti jó lesz, mondjuk, tuti kidobom a családot előtte otthonról :)


Guru torta:

Tészta: 
1 adag a csokoládés tallérokból, azt elsimítottam a 24 cm tortaformába, és 200 fokra előmelegített sütőben sütöttem 15-18 percig, figyelni kell ne legyen kőkemény.

Krém:

kb 5-6 ek dulche de leche - karamell krém
750 gr túró (normál nem a krémtúró, mert ugye a guru sem abból készül)
3 dl tejszín
1 zselatin fix
1 csomag vaníliás cukor
ízlés szerint porcukor, de nem túl sok mert a karamell is édes, nagyon !
1 tábla olvasztott tejcsokoládé
1 marék, pirított aprított dió

A túrót, elkeverem a cukorral, (ha nagyon száraznak tűnne a túró, lehet hozzá adni 1-2 ek tejfölt, az enyémhez nem kellett mert házi túróval dolgoztam és az szaftosabb). Felverem a tejszínhabot, hozzáadok 1 zselatin fixet, és tovább verem kicsit. Óvatosan összeforgatom, a a túrót és a tejszínt. Hűtőbe teszem. 
A kihűlt tésztára, (formába visszatettem előtte) halmozom a túró egy részét, kis peremet is készítek, hogy ne folyjon ki a karamell. Hűtőbe teszem!!!! (Szerintem így már jó lesz) Kiveszem és megint túrót halmozok a tetejére. Hűtőbe teszem. Csokoládét olvasztok, és a torta tetejére teszem majd megszórom dióval, amit előtte száraz serpenyőben megpirítottam, majd apróra daraboltam.
Ismét ment a hűtőbe, mert kemény csokit akartam a tetejére.
Eltávolítom a formát, és már lehetett is enni. Még egyszer jelzem, ez még nem a tuti, de próbálkozom :) Ronda, de finom!




2 megjegyzés:

  1. Imádom az ilyen krémes tortákat. Ki törődik vele hogy kifolyt a karamell, én így is szívesen megettem volna.:)

    VálaszTörlés
  2. Hát igen, ez a tipikus semmi külcsíny csupa belbecs esete, nekünk is nagyon ízlett :)

    VálaszTörlés