2011. szeptember 14., szerda

Kiwis - ribizlis - almás pite

Pite imádatom, újabb darabja. Tésztája, megegyezik a cseresznyés pitéjével. Már untam az almás pitét, és nem szeretek kettő egyformát sütni. Mert ugye ha Anyuéknál vagyunk, egy az édeskevés, mindig kettőt kell sütnöm. Tekergettem a fejem mit találjak ki. Ott árválkodott az asztalon egy pár kiwi, a család meg nem úgy nézett ki mint akik meg akarják enni. Egye fene próbáljuk meg, de eközben megjelent a Mama, hogy talált a fagyóban ribizlit, kell? Oh az egyik kedvencem. Na de mi is legyen, na mi hát beleteszem mindkettőt. És nem bántam meg mert szuper lett. Az alma édes, a ribizli és a kiwi savanykás, a kedvenc párosításom. Úgy általában mindenkinek ízlett csak az Uram fintorgott, de mikor nem, ha nem krémes süti van. Még van egy pitém, amivel a világból is ki tudom üldözni, a piszkés almás pitével, na azt is imádom, majd beírom, alkalom adtán. A háttérben egy almás pite, csücsül. Tölteléke ugyanez, csak értelem szerűen nem szórom meg, más gyümölccsel.


Kiwis - ribizlis - almás pite:

2-3 kiwi
1-2 marék ribizli
5-6 alma
1 cs vaníliás puding
3 dl víz
fahéj
cukor

Az almákat, megpucolom, felkockázom, vagy szeletelem, egy fazékba teszem,  rakok rá úgy 1 fél tk fahéjat, 1 ek cukrot. Párolom, majd amikor levet eresztett és jó puhák az almaszeletek, hozzáöntöm a vaníliás pudinggal elkevert vizet. Ez szépen besűríti. Kicsit hűlni, hagyom, majd a formába készített, tésztára halmozom. Megszórom, a kockára vágott kiwivel, és a ribizlivel. A maradék tésztából csíkokat vágok és a tetejére teszem. Majd megkenem tojással. De én szoktam úgy is, ha előtte cukorszirupba áztatom a gyümölcsöt mint pl. piszke, vagy a ribizlit is lehet. Akkor a cukorsziruppal kenem át nagyon vékonyan és úgy is gyönyörű lesz a végeredmény :)
180-200 fokos sütőben, 45 -50 percig sütjük. Ezt a tésztát, és az ilyen pitéket, nem szoktam elő sütni, mert szépen megsül elősütés nélkül is az alja. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése