2011. szeptember 16., péntek

Mángoldos rakott tészta

Ezt szeretem a nyárban, az ember megkíván valamit, kimegy a kertbe, leszakítja, megmossa és már viszi is megfőzni. Nem kell se boltba, se piacra menni, igazi, nap érlelte, paradicsomok, saláta, cékla, paprika, sóska, spenót, répa, cukkini és néhány éve már a mángold is ott virít a kertben. Szeretjük, salátának, főzeléknek, vagy ilyen rakott tésztának is. Most nem fonnyasztottam meg nagyon, nem akartam, hogy főzelék jellege legyen, éppen csak megkapattam, így amikor ettük, még érezhetően egészben voltak a levelek. Egy kis besamel mártás, pirított csirkemellkockák, spagetti tejföl, és mehet a menet. Ezt még a sóska, spenót, mángold utáló férjem is szívesen megeszi.



Mángoldos rakott tészta:

2 csomag spagetti

Sós, vízben megfőzöm a spagettit, leszűröm és félreteszem.

Mángoldos szósz:

3 nagy csokor mángold
1 fej fokhagyma
só, fehérbors

A mángoldot, felteszem, kb 1 dl vízzel főni. Éppen csak megrottyantom, nem akarom, hogy szétfőljön. Hozzáadok 1 fej reszelt fokhagymát, sózom, borsozom, majd hozzáadok 1 ek lisztet, hogy éppen összefogja a mángoldot. Ha kész ezt is félreteszem.

Csirkemell kockák:

2 egész csirkemellet felkockázok, kicsiolajon, megpirítom, sózom borsozom, nem akarom, hogy intenzív ízű legyen, ezért nem fűszereztem túl, éppen csak ízt kapott.

Besamel mártás:

15- 20 dkg margarin
3-4 ek liszt
szerecsendió, só, fehérbors
1 l tej

Egy lábasban, megolvasztom a vajat, majd hozzáadom a lisztet, kevergetem hogy egynemű legyen, majd még egy kicsit, hogy szebb színe legyen. Felöntöm tejjel, majd folyamatosan kevergetem, amíg be nem sürűl. Közben, megsózom, megborsozom és szerecsendiót reszelek hozzá.  Én kicsit több tejet raktam hozzá, mert nem akartam, hogy túl sűrű legyen.


Összeállítás: Kivajazom és kimorzsázom a tepsit. Majd elkezdem a rétegezést. 1 réteg tészta, 1 réteg mángold, 1 réteg hús, 1 réteg besamel. Ezt megismétlem még egyszer, majd a tetejére tejfölt kenek, megszórom ételízesítővel, és csíkokra vágott szalonnával. Megsütöm, amíg meg nem pirul a teteje és kész ís a mennyei lakoma :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése