2011. szeptember 22., csütörtök

Mogyoróhabos ekler

Itt az ekler második változata. Az Uram kedvence, de mostanában nagyon rá van kattanva a mogyorós, diós dolgokra. Gondoltam, unalmas lenne csak egyfajta, eklert csinálni. Ezért ketté vettem a tejszínt és az egyik lett ugye a csokis, a másik meg a mogyorós. Juci nénitől kaptam egy halom mogyorót csak meg kell törni. Nagyon örültem neki, az Uram kajánul megjegyezte, idén mogyoróst eszünk mogyoróssal. Azért az nem de biztos, lesz egy pár tuti receptem. 
Szóval, volt még tavalyi mogyoróm, szépen megpörköltem, apróra vágtam, egy részét daráltam és így keletkezett a mogyoróhabos ekler.
A tésztát és a krémet nem írom le mert a csokisnál megtaláljátok.


Mogyoróhabos ekler:

2,5 dl tejszín
2 ek darált mogyoró
1 marék pörkölt, aprított mogyoró
tejszínes mogyoró aroma

A 2,5 dl tejszínt felvertem, majd folyamatos keverés mellett hozzáadtam, egy löttyintésnyi tejszínes mogyoró aromát (tesco-ban vettem), valamint 2 ek darált mogyorót. Egy szép színű krémet kaptam. Pluszban nem édesítettem mert nem éreztem szükségét a kóstolás után.

A fánkot kettévágtam, megtöltöttem sárga krémmel, majd a mogyoróhabbal és megszórtam belül, aprított mogyoróval. Rákerült a fedele azt pedig megcsíkoztam csokival, és szórtam rá még egy kevés mogyorót. Nagyon fincsi volt :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése