2011. szeptember 5., hétfő

Mogyorókrémhabos csokikorárkák

Hm! Fincsi! Gondoltam én, mikor megkóstoltam azt a tortát, amit Sógornőm készített, kisfia első szülinapjára. Egy fondant bevonatos teknőc torta volt, jól nézett ki és mogyorókrémes tejszínhab volt, rétegezve kakaós és vaníliás piskótával. Főleg a hab ízlett, nagyon megmaradt a számban az íze :)
Volt itthon mogyorókrém és tejszín is, gondoltam beleálmodom valamilyen bonbonba. A héten kaptam mignon papírokat, már sok helyen láttam hogy kikenték csokival az ilyen papírokat aztán lehúzták és csokikosárkát kaptak. Nagyon ki akartam próbálni, ezért gondoltam ehhez pont passzol a hab. Megszórtam egy kis apróra vágott, pirított mogyoróval, valamint egy egész szemet is rejtettem beléjük :)

Mogyorókrémhabos csokikosárkák:

Csokikosár:
100 g tejcsokoládé
100 g fehércsokoládé

Hab:
200 ml tejszín
2-3 ek mogyorókrém

mogyoró - egész és aprított

Először a krémet készítettem el: A tejszínt és a mogyorókrémet jól elkevertem, hogy egynemű legyen, majd felvertem a tejszínt, jó kemény habbá. Hűtőbe tettem.
Egy jó marék török mogyorót forró, száraz serpenyőbe tettem és pirítottam néhány percig. Így kellemes íze lett és a héját is szépen le tudtam dörzsölni, egy konyharuha segítségével. Egy részét felaprítottam, de meghagytam 20 egész szemet. (ennyi kosárkát terveztem)
Megolvasztottam a csokoládékat, a tejcsokit a kis olvasztó gépemmel, a fehércsokit pedig egy bögrében a micro-m segítségével. Nem igazán temperáltam, gondoltam úgyis elkeveredik a két szín.
Fogtam egy papírt, beletettem fél - fél kiskanálnyit a csokikból. Jó alaposan kikentem, majd betettem a hűtőbe őket. Térültem - fordultam, tettem - vettem, gyerekeztem nem tusom mennyi idő telt el. Újraolvasztottam a csokikat és kikentem még egyszer a papírokat de csak ott ahol láttam hogy nagyon, hajszálvékony a csoki. Megint csináltam valamit, ránéztem a kosárkákra, megpróbáltam lehúzni a papírokat és lám elkezdtek lejönni szépen. Ha nem jött, rásegítettem egy éles, hegyes kiskéssel.
Mindbe tettem egy egy szem mogyorót. Egy habkinyomó segítségével, megtöltöttem krémmel és megszórtam az aprított mogyoróval.
Nagyon finomak voltak, az Uram úgy rájárt, hogy este, már mint a rossz gyerek lopakodott a hűtőhöz, amikor visszajött és megkérdeztem mit rágsz rövid volt a válasz - Semmit! - Fogadjunk, hogy Apa a csokit eszi! - Mordult fel Nagy B. Még jó, hogy vendégeink voltak, mert felfalták volna ezek ketten az összeset :)

Ebből az adagból én 20 kosárkát készítettem, de kb 10 még kijött volna belőle, de a krémet megettük, a csoki maradékát pedig máshoz használtam fel :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése