2011. szeptember 16., péntek

Piszkés - almás pite

Amint megláttam ezt a receptet Nikinél rögtön tudtam ez kell nekem. Francis néni isteni piszkéinek (egres) pont egy ilyenben van a helye. A férjem nemigen szereti az piszkét. Konkrétan nem. Így nincs nálunk piszkeszósz, sem piszkés süti se semmi. De kaptam egy szép adagot, Francis nénitől az Uram hozta nagy fanyalogva. De tudta, hogy én örülök, neki, de előre közölte, hogy ne túl sok mindenbe tegyek belőle. Készült belőle cobler is, de ez a pite legtöbbször. Mert olyan fincsi az édes alma a savanykás piszkével :)
A pite tésztája a szokásos, mint a cseresznyés piténél.


Piszkés - almás pite töltelék:

1 kg alma
fahéj
1-2 ek cukor
1 csomag vaníliás puding
2,5-3 dl víz

Az almákat meghámozzuk, felszeleteljük, egy fazékba, tesszük, és megpároljuk. Adunk hozzá cukrot, fahéjat, ízlés szerint. Ha már szépen levet eresztett, Hozzáöntjük, a vaníliás pudinggal elkevert vizet. Ettől szépen besűrűl. Elzárom a gázt és hagyom hűlni. Az egreseket, éppen csak megfőzöm egy kevés cukorszirupban. 
A tésztát lisztezett deszkán, kinyújtom, majd a formába teszem. Beleöntöm az almát, megszórom a piszkével. Én személy szerint jó bőségesen. A maradék tésztát meg egyszer kinyújtom és díszt készítek a tetejére, én személy szerint a fenyő alakú kiszúrót használom a legszívesebben, nem tudom miért.
Megkenhető a teteje tojással, bár én azt a cukorszirupot, használom, amiben a piszke főtt. 45 perc a 180-200 fokos sütőben, és már kész is. Csak nagyon néha tudom kivárni, hogy meghűljön :)




 Sülés előtt:


 Egy szelet cseresznyés pite társaságában :)




 Egy másik pite:























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése