2011. október 23., vasárnap

Epres csokoládéhabtorta

Nagyon, nagyon finom. Egy bográcsolás ürügyén készítettem, ezt a tortát még a nyáron. Egy meggyes és egy piszkés almás pitével egyetemben. Kimondottan finom volt a melegben a pöri után. Sok krém finom eper és egy vékony réteg piskóta. Az  eper tetejére még szórtam egy kis apróra vágott mogyorós csokit így egy kis roppanóssága is volt a tortának. Érdekes módon ebből egy szem sem maradt, a pitékből pedig alig fogyott. Vajon miért? :)


Epres csokoládéhab torta: 26 cm- es formához

 Tészta:

3 db tojás
12 dkg cukor
8 dkg liszt
2 ek kakaópor

A tojásokat kikeverem a cukorral, majd hozzáadjuk a lisztet és a kakaóport. Sütőpor nem szükséges, de aki kicsit magasabb piskótát szeretne egy keveset tehet bele. Vajazott, sütőpapíros formába öntjük. 180-ra előmelegített sütőben sütjük, 30-35 percig.



Hab:

4 tojás sárgája
5 dkg cukor
130 ml tej
40 dkg csokoládé (tejcsoki, de étcsokival biztos karakteresebb az íze)
15-20 dkg darabolt eper
5 dl tejszín

A tojássárgákat, a cukrot elkeverjük a tejjel. Főzzük meg, majd adjuk hozzá a darabolt tejcsokit.
Hűtsük ki. Majd verjük fel a tejszínt jó keményre és forgassuk össze a csokival valamint a feldarabolt eperrel. Ez ízlés kérdése mennyire akarjuk epresen. 
A formába visszatesszük a lapot, majd én meglocsoltam az epres vodkalikőrömmel amit az epres lime-os bonbonnál is használtam. Ez elhagyható. Megkentem a krémmel a piskótát, majd betettem a hűtőbe. Amikor már jól megdermedt kidíszítettem eperszemekkel, és darabolt mogyorós csokival. Majd visszatettem a hűtőbe tálalásig.





4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű!!! Imádom az ilyen habos tortákat, szívesen befalnám azt a szeletkét.:)

    VálaszTörlés
  2. Köszi :) Az a jó hogy nem túl tömény, így akár két szeletkét is meg lehet enni belőle :)))

    VálaszTörlés