2011. október 11., kedd

Ribizlis - csokis muffin és torta

Nekifogtam, egy jó adag muffin elkészítésének. Csak sajnos az történt, hogy meguntam. Mit teszek ilyenkor? Mivel nincs egy engedelmes háziszolgám, aki kisüsse helyettem, beletúrom egy tortaformába és kisütöm egészben :)
A muffin általában nálunk nagyiparban készül vagyis dupla adagban, mert szeretjük is, meg a fiúk szeretik elvinni a munkahelyre is kis nasinak. Hát igen szóval azért a munkatársaknak is kell jusson belőle. Az adag 4 muffin sütőnyi, vagyis 48 db.


Ribizlis - csokis muffin és torta:

50 dkg - liszt, vaj, cukor
1 csomag sütőpor
1-2 tk szódabikarbóna - de ezt csak akkor teszek bele, ha van benne gyümölcs
5-6 tojás
tej - az állag javítására, 2-3 evőkanálnyi
2 ek kakaópor, ha nem elég sötét, akkor többet lehet bele tenni, nekem nagyon jó a kakaóm elég bele ennyi
2 jó marék, mosott tisztított ribizli
(Én ezt alapreceptnek tekintem, mindig azt teszek bele amit kedvem van, fahéjat, csokoládét, különböző aromákat, vagy gyümölcsöket.)

A vajat kikeverem a cukorral, majd egyenként hozzáadom a tojásokat. A liszthez hozzáadom a száraz alapanyagokat, majd hozzákeverem, a nedvesekhez. Mikor kész ha nem elég lágy adok hozzá tejet. Majd óvatosan hozzáforgatom a gyümölcsöket. 
A muffin formába papírkapszlikat teszek és háromnegyedig töltöm őket.
A sütőt 200 fokra melegítettem, mielőtt betenném a sütit visszaveszem 180 fokra. 15 - 20 percig sütöm őket.

Én még a harmadik tepsit, betettem, de már azt is untam, ezért egy 26 cm tortaformába tettem a többi masszát és abban sütöttem ki. Így finom volt, de konkrét rétegezett torta elkészítéséhez nem jó alapnak!

Krém: 

3 dl tejszín
1 doboz erdei gyümölcs ízű joghurt

A tejszínt felvertem, majd apránként hozzátettem a joghurtot, folyamatos keverés mellett keményre vertem.
Majd a torta illetve a muffin tetejére kentem a krémet. A cukrot csak a kép kedvéért szórtam rá, egyébként anélkül ettük :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése