2011. október 9., vasárnap

Sütőtökös whoopie pie

Nem igen szeretem a sütőtököt. Úgy senki sem szereti nálunk, kivétel Kis B.-t Ő nagyon. De annyi jó sütőtökös recept kering a neten, meg az újságokban, már nagyon ki akartam próbálni valamelyiket. Aztán a kedves Martha Stewart a szokásos napi hírlevelében küldött egy receptet ami felkeltette a figyelmemet: sütőtökös whoopie pie . Nagyon tetszett a neve, úgy gondoltam ez az, ez kell nekem. Azért még utána néztem kicsit, és a joy of baking-on is megtaláltam, ott más volt a krémje így maradtam Martha-nál. Szeretek feliratkozni az övéhez hasonló hírlevelekre, sok jó recepthez jutok így. 
Nagyon fincsi kis sütemény, mindenkinek nagyon ízlett. Szerintem nem ez volt, utolsó sütőtökös sütim :)

 
Sütőtökös whoopie pie:

Tészta:

3 csésze liszt
1 ek fahéj
1 tk szódabikarbóna
1 tk sütőpor
1 tk őrölt gyömbér
½ tk só
½ tk szerecsendió
¼ tk őrölt szegfűszeg
2 csésze nádcukor
1 csésze olaj
3 csésze sütőtök (a megsült húsa)
2 tojás
vanília

A lisztbe belekeverem a fűszereket, a sót. A tojásokat kikeverem a cukorral, az olajjal, majd a sütőtökkel. Összekeverem a két edény tartalmát és kész is a tésztám. Én habzsákba töltöttem a tésztát és kb 5 cm köröket nyomkodtam a sütőpapírra, majd 180 fokos sütőben sütöttem őket kb 10-15 percig, mert egy adag nagyobb korongom is volt. :) Rácson hagyom kihűlni őket.


A tallérok krém nélkül is nagyon finomak voltak, a gyerkőcök alig bírták kivárni, hogy kicsit meghűljenek, már falták is. A nagy fiú csak rohangált a nappaliból: ehetek még egyet? A kicsi meg utána, csak Ő úgy mondta : Ham, ham? :)



Krém:
270 g házi krémsajt
110 g  vaj
 eredeti recept szerint 3 csésze porcukor - szerintem ez brutál sok, én úgy 5 kanálnyit tettem, és így is édes volt a krém.
vanília
 
A  vajat kikeverem a cukorral, hozzáadom a házi krémsajtot, és a vaníliát, majd jól kikeverem még egyszer és hűtőbe teszem.
 
 
 
 
Összeillesztés:
Két tallér közé kenek, egy jó adag krémet. Összeillesztem majd vígan beleharapok: Whoopie! :)

1 megjegyzés:

  1. Elkészítettem ezt a sütit a blogkóstoló 12. fordulójában, ahol te voltál a kisorsolt párom. Tényleg nagyon finom volt! Köszi a receptet.

    VálaszTörlés