2011. október 18., kedd

Virslis paradicsomos és virslis-tejfölös kelt

Ezt ma ötlöttük ki Anyuval, mert szerettünk volna valami virslis keltet csinálni. A tejfölös úgy keletkezett hogy elfogyott a paradicsomszószom. De az nagyobb sikert aratott mint a paradicsomos. A tészta megegyezik a hagymás lepényével.


Paradicsom szószos virslis:

2 kisebb fej hagymát apróra vágtam és megdínszteltem. Felöntöttem paradicsomlével - házi befőzés, leveshez, paradicsomos káposztához vagy paradicsomos húsgombóchoz szoktam használni többnyire. - megfűszereztem - pici só, oregano bazsalikom, babérlevél, fokhagyma és a végén mikor már besűrült pici cukrot tettem hozzá. 
Kivettem egy gombócnyi tésztát széthúzogattam megkentem bőségesen a szósszal tettem rá egy félbevágott virsli valamint egy csík sajtot. A Közepét összecsíptem, hogy zárt legyen. Olajozott tepsire teszem őket. Tejfölös tojássárgájával kentem meg. Az előmelegített sütőben szép barnára sütöm. 

Fokhagymás tejfölös virslis:

Történt ugyanis hogy elfogyott a paradicsom szószom, de volt még a többi feltétből és persze a tésztából is dögivel. Fogtam egy kis tejfölt, a széthúzott tésztára kentem, megszórtam egy kevés fokhagyma granulátummal, de csak azért ezzel, mert nem volt itthon friss, azzal biztos még jobb. Rátettem a fél virslit és a sajtot, szintén összecsíptem középen és lekentem.
Nagyobb sikere volt mint a paradicsomosnak, de mindkettő fincsi volt. :)

A felső a paradicsomos, az alsó a tejfölös :)




2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták!!! Ha kilábalt a család a hasmenéses, hányós, hasfájós vírusból, akkor már kell valamit sütnöm nekem is!!! :-)))

    VálaszTörlés
  2. Köszi :) Mielőbb gyógyuljatok meg és aztán hajrá ! :)

    VálaszTörlés