2011. november 16., szerda

Elefánt könnycsepp

Elkezdem lassacskán feltenni az ünnepi asztalra kívánkozó sütik - édesek és sósak - receptjeit, hogy akinek kedve van be tudja szúrni némelyiket, az idei repertoárba. Ez egy könnyen elkészíthető sütemény, elegánsabb, hangulatosabb díszítéssel, bármikor megállja a helyét az ünnepi asztalon. Most a gyerekek kedvére díszítettem, egyébként csokiforgáccsal, valamit ezüst és arany cukorgyönggyel díszíteném az ünnepekre :)


Elefánt könnycsepp:

Tészta:

8 tojás
8 ek cukor
6 ek liszt
2 ek kakaópor
2 ek olaj
1 csomag sütőpor

A tojásokat szétválasztom. A sárgáját, kikeverem, a cukorral, majd az olajjal. Ehhez hozzáadom a sütőporos lisztet és jól elkeverem. A fehérjét kemény habbá verem majd óvatosan hozzáforgatom. Egy széles tepsit kivajazok, majd sütőpapírt teszek rá. Nálam ez az a tepsi amiben a piskóta tekercs tésztáját sütöm meg. 180 fokra előmelegített sütőben 20 - 30 percig sütöm tepsi nagyságától függően.
Előkészítek egy tálcát, ráterítek agy konyharuhát. Ha kész a piskóta, erre kifordítom, a közepére rakok egy sordófát, majd szépen a konyharuhával félbe hajtom és így lefedve kihűtöm. A sütőpapírt persze levettem róla :)

Krém:

6 dl tej
3 ek liszt
1 csomag vaníliás puding
25 dkg margarin
20 dkg porcukor

Díszítés:

2 db banán
crispy karikák
színes cukordara

A margarint kikeverem a cukorral. Egy edényben a pudingot és a lisztet, kikeverem a tejjel, csomómentesre, majd sűrű krémet főzök belőle. Kihűtöm. A két krémet összekeverem és habosra kidolgozom robotgéppel.

Összeállítás:

A tészta belsejébe, kenek egy keveset a krémből, erre ráfektetem a banánokat, majd a banánokat is befedem a krémmel. Visszahajtom a tetejét, a maradék krémmel kívülről befedem, és kedvem szerint díszítem. Igazán akkor jó ha áll egy kicsit mert akkor még banánosabb íze lesz. De ha nincs időm én pürésíteni szoktam 1-2 banánt pluszban és a krémbe keverem, mindkét módon  isteni. Érdemes érett banánokat használni!

Néhány napot nálunk volt tesóm barátnője, ő fotós Barbi, a képek őt dícsérik. Hát igen kihasználtam hogy saját fotósom van :) barbyfoto...pillanatok az örökkévalóságnak...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése