2012. február 3., péntek

Orosz(i)krém torta - SAD 3. fordulójára

Apukám 50. születésnapjára készítettem ezt a tortát. A kérése az volt, hogy oroszkrém torta legyen, egyszerű, és full habos. Na gondoltam essünk neki. Nem ez volt az első oroszkrém tortám, tavaly is készítettem neki, de mondjuk abból sikerült kihagynom a mazsolát, így nem is lett olyan finom. De idén ki akartam tenni magamért belehúztam, receptet módosítottam. Nem szoktam dicsekedni, de lett olyan de olyan finom, hogy hűha. Puha volt, édes volt, krémes volt, röviden tökéletes. Ez nagy szó tőlem, mert kritizálom magam rendesen, sose jó semmi. De ez nagyon tuti volt.
Csoki szivekkel díszítettem és naranccsal.
Tavalyig nem is tudtam róla, hogy az oroszkrém tortának semmi köze az oroszokhoz. Ezt is egy tehetséges magyar cukrásznak köszönhetjük. Az i betű elkopott a végéről így lett oroszkrém torta.


Oroszkrém torta:

A szokásos piskótámat használtam, nem változtatok a bevált dolgokon és milyen igazam lett. Istenien ment hozzá :)

Tészta:
12 db tojás
12 ek víz
24 ek cukor
24 ek liszt
kevés citromlé
1 csipet só
1 csomag sütőpor
A tojásokat szétválasztom. A fehérjét egy nagy tálba teszem a sárgáját egy bögrébe. A fehérjéhez adom a vizet, a sót, a citromlevet. Elkezdem felverni, amikor már majdnem kemény hozzáadom kanalanként a cukrot. Ha jól felverődött, hozzáadom apránként a tojássárgákat. Ha szép buborékos a tészta, a legalacsonyabb fokozatra veszem a robotgépet, és hozzáadom a sütőport. Majd kanalanként a lisztet. Ha kész egy kivajazott, sütőpapíros gáztepsibe öntöm. 180 fokra előmelegített sütőbe teszem úgy egy óra hosszára. 

Krém:

10 - 15 dkg mazsola
2 üveg rum aroma

A mazsolát jó előre beáztatom a rumaromába, épp csak annyi vizet öntök rá hogy ellepje az egész. Néhány óra alatt megszívja magát és szép ducik lesznek :)

10 tojás sárgája
7 dl tej
35 dkg cukor
1 rúd vanília
40 g zselatin + akár egy zselatin fix
6 dl tejszín

A tojások sárgáját, a cukrot, a vaníliával, és a tejjel gőz fölött sűrűre főzöm.  A zselatinra kanalazok 4 ek vizet, icsit dagadni hagyom és öntök ré kevés tejet, odateszem melegíteni kicsit de csak addig míg szépen el nem olvad. Vigyázat nem szabad forralni!!! Hozzáadom a krémhez, jól elkeverem, majd sűrűn kavargatva kihűtöm. Felverem a tejszínhabot, majd óvatosan hozzákeverem a sárga krémhez. Hagyom egy kicsit állni az egészet. Majd három felé vágom a piskótát, az alsó részre kenek egy réteg krémet, majd rászórom a leszűrt mazsola felét. Újabb tészta, krém mazsola. Tészta, majd ismét a krém következett. Az oldalára csillagcsővel csíkokat vittem fel majd a tetejét is kidíszítettem. Ez egy ekkor tortánál, kb. még 4 dl tejszínhabot jelent. Naranccsal, és csoki szívekkel díszítettem.


Csoki szívek:

100 gr étcsokoládé

a csokoládét megolvasztottam, és temperáltam, a 2/3 rész csokit megolvasztottam, majd hozzákevertem az 1/3 részt (már nem melegítem), és közben kevergettem folyamatosan. Megmondom őszintén hőfokot nem néztem. Fogtam egy négyzet alakú sütőpapírt és tölcsért hajtogattam belőle. Megtöltöttem csokival, behajtottam a végét, majd a túlsót végére vágtam egy kisebb lyukat. Sütőpapírra, vagy teflon lapra szívecskéket rajzoltam, majd betettem a hűtőbe. Megszilárdult és már tehettem is fel a tortára :)



10 megjegyzés:

  1. Hű, de szép lett! Nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  2. Ez igen, imádom az oroszkrém tortát, kiskoromban mindig ilyet kértem szülinapomra:) Tényleg nagyon szép lett, sok szülinap van most nálatok:) Isten éltesse Apukádat, még jó sok tortát süssél neki:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, igen, még hátravan a nagymamám, a tesóm és a kisebbik névnapja két héten belül, viszont júniusig szünet lesz :)

      Törlés
  3. Sok- sok boldog szülinapot Apukádnak!! Gyönyörű lett a torta, gratulálok! Igaza is van, csakis full habosan a jó! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, átadom neki, és milyen finom is volt ilyen habosan :)

      Törlés
  4. Gyönyörű, és imádni valóan krémes!! Boldog születésnapot Apukádnak! :))

    VálaszTörlés
  5. Csodálatos!!!! Olyan szépségeseket írtál róla, hogy csorog a nyálam. Viszem a receptet, és mindenképpen megsütöm én is.(igaz ilyen szép még véletlenül sem lesz)

    Nagyon boldog születésnapot kívánok az apukádnak, igaz kicsit megkésve!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, biztos hogy még szebbet is tudnál :) Átadom a köszöntést köszi Apukám nevében is :)

      Törlés