2012. április 27., péntek

Fekete szedres pite II. - Fahéjas morzsával - No. 7

Egy újabb fekete szedres pite. Tésztájában és töltelékében is eltér az előzőtől. Plusz nem sima a teteje ugyanis fahéjas morzsával szórtam meg. A Fahéjas morzsa receptjét a Mindennapi süteményünk ... című műsorból jegyzeteltem ki, nagyon megtetszett. Elkészítettem egy teljes adagot, a pitére nekem sok volt így betettem a fagyóba, de így ha kell csak előkapom és 15 perc alatt ropogósra sütöm, és van krémek, fagyik, muffinok tetejére egy ropogós fahéjas morzsám :) Ha megfigyelitek a képet, a pitén felül, van egy kukac úr, azt Nagy B. csinálta rá nagy lelkesen :)


 Fekete szedres pite fahájas morzsával:

Tészta:

2,5 csésze liszt
1 tk cukor
1tk só
2 db vaj - én ezt 16 dkg-nak vettem
fél csésze hideg víz

A liszttel elmorzsoljuk a vajat. Hozzáadjuk a sót és a cukrot, majd a hideg vízzel együtt, gyorsan tésztát gyúrunk. 1 órát pihentetjük. Majd kinyújtjuk és a formába tesszük. 

Kb 30 dkg fekete szedret elkevertem némi cukorral és egy löttyintés citromlével, valamint 1,5 evőkanál étkezési keményítővel (legközelebb több gyümölcsöt rakok, bár így is nagyon finom volt). A tésztára halmozom. Majd elkészítem a morzsát. Mikor kész a gyümölcs tetejére teszem és 200 fokon kb. 70-80 percet sütöm.

Fahéjas morzsa:

1,5 cs liszt
1 csésze cukor
1/4 tk só
1/4 tk fahéj
1,5 db vaj - nálam ez 12 dkg vaj volt

Ezeket az összetevőket elkezdem össze morzsolni, és addig morzsolom amíg kisebb nagyobb morzsákat nem kapok. ezt ezek után süteményre szórhatom és azzal sütöm vagy csak magában készre sütöm, sütőpapíros tepsin. 180 fokon 15 perc alatt.

Fagyasztóban 3 hónapig áll el.

 A képen Pikachu látható, Nagy B. tette oda, a kígyóval együtt, mert hogy - Anyuci hidd el ez így pont megfelelő! Most én fényképezek jó? - Hát ki vagyok én hogy ellenkezzek :)


6 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ez a kukaccal is:-) Fincsi lehet!!

    VálaszTörlés
  2. Valahol még nekem is kell legyen feketeszedrem a fagyóban...

    VálaszTörlés
  3. Milyen jó ötlet ez a fahéjas morzsa! Sima morzsával én is csináltam már sütit, de ez nagyon feldobja biztosan!
    Kell oda az a kukac és az a Pikachu is! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye aranyosak :) Igen a fahéj, nagyon feldobja, tényleg finom lesz az íze tőle :)

      Törlés