2012. április 4., szerda

Medvehagymás szalonnás pogácsa

Nagyon rá voltam indulva a medvehagymára. Olyan sok jó recept volt amibe felhasználtátok. Én még sosem kóstoltam, így persze mindenképp ki akartam. És éljen pénteken a piacon kaptam is. egy csokorral vettem, vesztemre, vehettem volna többet is. Gulyás levest főztem és gondoltam mellé sütök belőle pogácsát. A húsos levesek mellé általában szoktam valamit sütni, ilyenkor nemigen van második féle, így is elég tartalmas. Kedvenc vajas pogácsám tésztáját használtam fel. Ezt egyébként tökmagosan szeretem a legjobban.



Medvehagymás szalonnás pogácsa:

5 dkg élesztő
25 dkg margarin
60 dkg liszt
só, bors
1dl tejföl
1 dl tej
1 tojás bele + 1 tojás megkenni
1 csokor medvehagyma
tetejére szalonna kockák

Tetejére reszelt sajt, bacon, magvak, stb.

Az élesztőt felfuttatom a  langyos tejbe. Majd a lisztet elmorzsolom a margarinnal. Hozzáadom a tojást, az élesztőt, a sót, borsot, a tejfölt. Tésztát gyúrok belőle, majd duplájára kelesztem. miután megkelt kinyújtottam megszórtam az aprított medvehagymával. Összehajtottam, és hagytam még úgy 10 percet kelni. Majd még egyszer kinyújtottam, lekentem a tetejét tojással, berácsoztam, kiszaggattam, és megszórtam kockára vágott szalonnával, majd 180 fokra előmelegített sütőben sütöttem aranybarnára. Nagyobb pogácsákat készítettem, isteni finomak voltak. Főleg apukám dícsérte ő nagyon szereti a pogikat.



4 megjegyzés:

  1. Már a neve is nagyon klasszul hangzik! :)

    VálaszTörlés
  2. Szuper a pogácsád!! :)) Gulyáslevessel pedig nekem első osztályú ebéd!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) szeretek tartalmas leves mellé ilyesmit sütni :)

      Törlés