2012. április 3., kedd

Tojáslikőr mousse pite - No. 4

Ha húsvét akkor tojáslikőr. Van egy jól bevált receptem, most újítani akartam, mert ugye miért ne. Elkészítettem, üvegbe töltöttem, hűtőbe tettem. Majd fogta magát és összeállt egy kemény krémmé ami isteni az biztos csak nem épp likőr. Kivettem az üvegből és egy csatos edénybe tettem. Nem keseredtem el, mert eredetileg is a javát süteménybe szántam, így egyszerűbb dolgozni vele. Így lett ez a pite is. Ez most saját alkotás, az eddig készültek alapján úgy gondoltam, most már szabadon engedhetem a fantáziám és kreálhatok saját finomságokat is. Így lett ez a pite, meg a jövő heti finomság is. Nagyon jóízű tojás likőrös krémet kaptam, nem túl erőset tehát aki jobban szeretné érezni a vodka ízét az akár 3-4 dl is tehet bele, de már fixálóval vagy zselatinnal. Nagy B persze nem a másik "gyerek" pitéből akart enni Ő a piásat akarta megkóstolni. Kapott egy falatot utána rögtön tátotta a száját még egy falatért. Na persze babám hogyne! Így maradt a málnás piténél, és a dekoráció elfogyasztásánál.



Kakaós paté sablée:

250 g liszt
150 g olvasztott vaj
100 g porcukor
30 g őrölt mandula
1 db tojás (felvert)
2 csipet só
tetszés szerint vagy egy fél vanília vagy 15 g kakaópor- nálam most a kakaópor

A vajat kikeverem a cukorral, majd sorban hozzá adom a mandulát, sót, vaníliát, tojást, lisztet. Összegyúrom, majd 2 órát állni hagyom. Kinyújtom, a kivajazott formába teszem, jó alaposan megszúrkálom villával. 30 percre hűvös helyre teszem majd 200 fokon 15 percig sütöm, hogy aranybarna legyen. Kihűtöm.

Most ez az abszolút favorit tésztám! Nagyon finomra sikerült. Dupla adag tésztát készítettem és azt vettem 4 felé. Beraktam a fagyóba, így a következőnél már csak előkapom. És süthetem is ki :)

 Csokikrém réteg:

1,5 dl tejszín
200g tejcsokoládé

A tejszínt felforralom, belerakom a darabolt csokoládét majd simára keverem. Ha kihűlt hűtőbe teszem. Egy keményebb csokikrémet kapok. Én ezt a mennyiséget 2 pitére használtam el, így egy nagyon vékony csokiréteget kaptam ami épp csak egy kis finom kiegészítést adott a krémnek. De felhasználható 1 pitéhez is. Rákenem a kihűlt pitetésztára, majd hűtőbe teszem jó negyed órára.

Tojáslikőr mousse:

3 dl tejszín
2-3 dl tojáslikőr vagy 5 púpos ek tojáslikőr krém

A tejszínt felverem majd kisebbre veszem a robotgépet és fokozatosan hozzáadom a tojáslikőrt vagy a krémet. Egy jól kenhető krémet kell kapjak. Ha nem tart eléggé akkor használok zselatin fixet vagy zselatint az alábbiak szerint.

Mivel ugye az én tojáslikőröm gyakorlatilag krém lett, így 5 jó púpos kanállal raktam bele. 
Nem volt szükségem fixálóra. Viszont ha folyékony tojáslikőrt használunk és tennék vagy 1 zselatin fixet bele vagy rendes zselatint a következő képpen. 1 ek zselatinra öntök 2-3 ek tejet. Pár percig hagyom dagadni, majd kiegészítem 1 dl-re a tejet elkeverem majd lassú tűzön felolvasztom a zselatint. Figyelem nem forrhat mert akkor elveszíti a kocsonyásító  hatását.
Egy kis tálba öntöm, majd adok hozzá 3 púpos kanál krémet, elkeverem majd így adom a többi krémhez. így biztos nem lesz csomós.

A tojáslikőrös krémet a csokiréteg főlé kenem. A szélére szoktam először kanalazni a krémet utána haladok befelé. A tetejét elsimítom, majd habzsák segítségével, rózsákat nyomok rá és csokitojással díszítem. Jelen esetben crispy-s csokikrémessel.





 Egy kis ízelítő a jövő heti finomságból:


 Ha már húsvét, nézzétek meg az idei első alom nyuszikákat. Még csak alig egy hetesek, 11 van az egyik, 7 a másik anya alatt. Mind ilyen csodás kis tarka, a fiúk megőrülnek értük, alig várják, hogy simogatni lehessen őket :)



2 megjegyzés:

  1. Imádnám ezt a pitét is, olyan gyönyörűséges, és biztosan nagyon finom.
    Nagyon aranyosak a kis nyuszikák, látom nálatok nem lesz belőlük hiány húsvétkor.:)

    VálaszTörlés