2012. július 4., szerda

Sült csirke görögösen, sült zöldségekkel - FESZ június - főétel


A desszertet már közzétettem, most jöhet, a FESZ – Főzzünk együtt szezonálisan, című, játék főétele. A megadott hozzávalók, a paradicsom, újkrumpli, póréhagyma. Kettőt kellett felhasználni belőle, én nekem majdnem mind a három sikerült. A póréhagyma helyett, gyönyörű, zsenge újhagymát használtam ehhez a finom sült csirkéhez.


 Sült csirke görögösen, sült zöldségekkel:

1 konyhakész csirke
3 szem paradicsom
5 szál répa
2 lilahagyma
3 újhagyma
só, bors – esetleg sült csirke fűszerkeverék
újkrumpli

Mázhoz:

2-3 ek ízesített olíva olaj én babérleveles, rózsaborsos chili-et használtam – de jó a sima olíva olaj is
1 apróra vágott lilahagyma
2 szelet szalonna apró kockákra vágva
10 szem oliva bogyó – én most feketét használtam, de bármilyen jó

A csirkét besózom, megborsozom, illetve kedvem szerint fűszerezem.
Fólia alatt sütöm kb 1 órát, utána leveszem a fóliát és mellérakom a zöldségeket. A  hagymákat, a feldarabolt répákat, valamint a paradicsomokat (Csumáját kivágom), és az újkrumplit. Előre elkészítem a mázat – felaprítom a hagymát és a szalonnát, olíva bogyót, meglocsolom az olíva olajjal és elkeverem – és megkenem vele a csirkét, valamint a maradékot a kicsumázott paradicsomokra, halmozom. Így sütöm tovább a csirkét kb 40 percig. Mikor minden megpuhult és szépen megsült kiveszem és tálalom a finom sültet és a zöldségeket.


3 megjegyzés: