2012. augusztus 16., csütörtök

Csirke gulyás, lekváros palacsintával

Általában, ha jó húsos levest főzök, valami édesség a második féle. Kalács vagy éppen palacsinta. Most a palacsinta miatt főztem gulyást, mert majd meg haltam hogy megkóstoljam az új sárgadinnyés lekváromat. Isteni finom lett és a gulyás is nagyon jó volt. Ezt a gulyást most Martinelli játékára ajánlom, amit csúnyán elhanyagoltam, pedig lett volna mit küldenem. De majd most :)


 Csirke gulyás:

csirke hús - nálam most 8 db szárny kettévágva
sárgarépa, zöldség
krumpli
1 db paradicsom
1 kisebb paprika
1-2 szál zeller, petrezselyem
só, bors, pirospaprika, kömény, 1-2 babérlevél
vöröshagyma

A levest én nem aprózom el jó nagy fazékkal szoktam főzni.
Most kicsi olajat hevítettem, 2-3 fej vöröshagymát, apróra vágok és megdínsztelem, félre húzom a tűzről, majd hozzáadok pirospaprikát. Felöntöm a fazekat félig vízzel. Hozzáadom a csirkehúst, a felszeletelt paradicsomot és paprikát. Majd a zeller szárat és a petrezselymet egészben, nem kell darabolni. Befűszerezem sóval ,borssal, köménnyel, és dobok bele 1-2 babérlevelet. Hozzáadom a répát és a zöldséget ezt mindenki úgy darabolja ahogy akarja. Hagyom főni, mikor már a hús kezd puhulni hozzáadom a felkockázott krumplit.
2 tojást egy kis tálkába leütök, adok hozzá némi lisztet, és sót. Szép tésztát, készítek belőle, nem túl keményet, olyan nokedli jellegűt. Mikor már majdnem jó a krumpli is, hozzászaggatom egy kis kanállal a galuskát. Készre főzöm és már lehet is szedni a tányérokba hűlni.

Csinálok mellé egy jó adag palacsintát, most kakaó és ez a sárgadinnyés lekvár került beléjük.
 



5 megjegyzés:

  1. Nálam is tervbe van a palacsinta sütés! Guszta lett nagyon a levesed:)biztosan finom is!

    VálaszTörlés
  2. Csirkegulyásról még nem hallottam, de nagyon szeretnénk az biztos! :) Nálam is gulyás mellé hasonló másodikok vannak, esetleg fánk, vagy bukta. :) Palacsintát napolom- napolom, de jön a meleg, lehet így nem is sütök mostanság. :D

    VálaszTörlés
  3. Tökéletes ebédetek volt, nagyon finom lehetett a leves és a házi lekváros palacsintád is! :)

    VálaszTörlés