2012. december 20., csütörtök

Karamellás földimogyorós csoki szelet

Nálam már járt a Jézuska. AZ Uram fogta magát és elvitt a Food-pack - ba . Kaptam festéket fondanthoz, 3 polikarbonát formát - egy hosszúkás alakút, egy táblás csokit, és egy szeleteset - valamint csokit is kaptam az alkotáshoz. Ne is mondjátok egy vagyont hagytunk ott. Először a szeletes formát avattam fel. A gyerekek oda voltak az örömtől, na meg én is. Ebből a mennyiségből 5 szelet készült.




Karamellás földimogyorós  csoki szelet:

20 dkg étcsokoládé
1 kisebb marék sózatlan, pörkölt földimogyoró
5-6 ek karamellkrém 

A csokoládét felolvasztom és temperálom. Megtöltöm a formát a csokoládéval, majd az asztalhoz ütögetem, hogy feljöjjenek a légbuborékok. Majd megfordítom a formát és hagyom hogy kicsorogjon a felesleg. Egy spatulával leszedem a szélekről a felesleges csokit. Hűtőbe teszem. 1 óra múlva megrakom aprított mogyoróval és karamellkrémmel. Hagyok annyi helyet a formában, hogy meg tudjam talpalni. Kicsit visszateszem a hűtőbe. Addig újra temperálom a csokoládét, majd a szeletekre kenem és szépen elsimítom. Leszedem a felesleget és újra hűtőbe teszem. 1 óra múlva szépen kifordítom a szeleteket a formából. Persze csak ha jól temperáltam. Tiszta sikerélmény volt, mert minden jól működött. Gondolom a jó minőségű csokinak köszönhetem.



7 megjegyzés:

  1. Le a kalappal a Jézuskád előtt, de biztos tudta, hogy így majd sok-sok finomságot kaphat cserébe...:)))
    Gyönyörűek a csokik, alig hiszem, hogy házi, milyen finom lehet......

    VálaszTörlés
  2. Ez amolyan házi Snickers? Jól néz ki, lehet kipróbálom. Ha van valami kedvenc recepted, akkor töltsd fel ide. Már egész jók vannak, én is lopom az ötleteket ;) http://redir.ec/receptjatek

    VálaszTörlés
  3. Micsoda jó íze lehet és milyen pompás a teteje!!
    Szép ünnepet kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Vikvi, csodaszépek lettek! :) És gratulálok a férjedhez is, nagyon figyelmes, tudta, hogy mivel szerez neked örömöt! :)

    VálaszTörlés