2013. január 4., péntek

Fűszeres földimogyorós pite - No. 40

Ez szintén egy olyan pite, amit már régen, ki szerettem volna próbálni. Csokoládé, mogyoró és cayenne. Édes és fűszeres. A Férjem, úgy ahogy volt elutasította, mondván Ő ilyet meg sem kóstol. Viszont a család többi tagjának ízlett. Nem bántam bőkezűen a csípőssel kellemesen fűszeres, de nem erős. A gyerekek leginkább a csokit eszegették ki belőle. Mert nincsenek, nagyon oda a földimogyoróért. Pozitív, pedig, hogy Mamám, aki állítja, hogy nemigazán tudja megenni a mogyorót, a sütikben, repetázott belőle.
Elég sokat változtattam, az eredeti receptem, mert például nemigen jutok hozzá olyasmihez, mint a melasz. 


 Fűszeres földimogyorós pite:

 Tészta:

25 dkg liszt
csipet só
110 g hideg vaj
50-60 ml víz
1 tk cukor



A lisztet elmorzsolom a vajjal, hozzáadom a sót és cukrot, majd a vizet és összegyúrom. 15 percre hűtőbe teszem, majd lisztezett deszkán kinyújtom és a kivajazott formába teszem. A pitével együtt sütöm.


 Fűszeres mogyoró:

3-4 ek cukor
3 ek víz
1 és 1/2 tk só
1/2 tk cayenne bors
340 g sózatlan pörkölt földimogyoró - 2 csomag

A cukorból és az vízből szirupot főzök. Majd leveszem a tűzről és hozzáadom a cayenne-t és a sót, elkeverem, végül a mogyorót is hozzáadom

Töltelék:

4 tojás
1 csésze melasz vagy méz - én egy fél tubus sűrített tejet használtam
3 ek olvasztott vaj
3 ek bourbon - én ír whiskey-s krémlikőrt tettem bele
2 tk vanília aroma
1 ek liszt
1 ek kakaópor - de nem holland
200 g aprított étcsokoládé - 2 tábla

A tojást kikeverem a sűrített tejjel, majd hozzáadom a vajat és a likőrt. Végül a lisztet és a kakaóport is hozzákeverem. Addig keverem míg csomómentes nem lesz, majd mehet bele a mogyoró. A pite tésztára rászórok 100 g aprított csokit, majd mehet rá a mogyorós massza. Végül mehet rá a maradék csokoládé. 200 fokra előmelegített sütőben sütöm, 40-45 percig. Kihűlve finomabb.
Én még csökkenteném a sűrített tej mennyiségét így utólag, mert így is elég édes volt.


 
 

4 megjegyzés: