2013. augusztus 21., szerda

Ribizlis rebarbarás süti marcipános morzsával

Majdnem eltelt már a nyár, én pedig nem voltam valami aktív, már ami a blogot illeti. Éppen csak a játékokat, bírtam magamból kierőszakolni, hogy begépeljem. Mert persze a sütési főzési aktivitásom idehaza semmit sem lassult. Úgy 40 recept várja, hogy megosszam, veletek. Hát igyekszem. De valahogy nincs kedvem írni. Mire este lesz, kész hulla vagyok. Ez a sütike, is a nyár elején készült. Ribizli - rebarbara kombináció, savanyúság terén kicsit vadnak mondható, de az édes tészta, és a marcipános morzsa olyan jól kiegészíti, hogy még az én rebarbarát és ribizlit, nem kedvelő nagy fiam és férjem is csak úgy falta. Persze a dicséret csak annyi volt kb a 3. szelet után: Hát meg lehet enni. Én és a kis fiú imádtuk. Végre magunknak is kedveztem.



 Ribizlis rebarbarás süti marcipános morzsával:

 Tészta:

2 és 1/2 csésze liszt
1 csomag sütőpor
csipet só
25 dkg puha vaj
1,5 csésze porcukor
6 tojás
1 tk vanília

40 dkg rebarbara - megtisztítva kockára vágva
40 dkg ribizli - megtisztítva megmosva
+4 ek cukor és 2/4 csésze liszt

A gyümölcsöket elkeverem a cukorral és a liszttel

Nekem mérő pohárkáim vannak a mennyiségek kiméréséhez, 1 csésze 2,5 dl-nek felel meg.

A vajat kikeverem a cukorral, hozzáadom a tojásokat, majd a sót és a vaníliát. Végül a sütőporral elkevert lisztet. Jól kikeverem az egészet, majd mehet egy 20x35 cm-es sütőpapírral bélelt tepsibe. Megszórom a gyümölccsel majd a morzsával. 
180 fokon 55-60 percet sütöm. Ha közben nagyon barnulna a teteje lefóliázom.

Morzsa:

113 g olvasztott vaj - ez 1/2 csészének felel meg
3/4 csésze cukor
csipet só
1 és 1/4 csésze liszt
10-15 dkg marcipán
1 marék szeletelt mandula

1 órával a süti elkészítése előtt kell elkészíteni. 

A vajat elkeverem a liszttel, cukorral, sóval. Morzsalékossá dolgozom. Adom hozzá reszelt marcipánt ettől, még jobbal összeáll, úgyhogy morzsolgatom még egy kicsit. 1órára a hűtőbe teszem. Majd mikor elkészült a sütemény alap, a gyümölcs tetejére morzsolom és megszórom a mandulával.

A recept ötletét a Everyday food magazin 2009 májusi számában olvastam. Csak ribizlivel, rebarbara, marcipán és mandula nélkül.


8 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett az biztos! Most akkor én hol vegyek ribizlit ha megkívántam nálad?:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ez már sajnos a jövő nyár sütije lesz. Fagyasztottból, nem hiszem, hogy túl jó lenne.

      Törlés
  2. Édes, savanykás ízkombináció a mandulával megkoronázva. Isteni lehetett! Kóstoltam volna szívesen belőle:-)

    VálaszTörlés
  3. Én az ilyenből fél tepsivel meg tudok enni egyszuszra!
    Nagyon szeretem az ilyen gyümölcsös pitéket!

    VálaszTörlés